Miesięczne archiwum: sierpień 2015
Wszystkie współrzędne prowadzą do Krępy Słupskie
22 sierpnia w Krępie Słupskiej odbyły się zawody geocaching „Biegaj i licz”. Geocaching to zabawa w „poszukiwanie skarbów” z wykorzystaniem odbiornika GPS. Centrum Kultury z Głobina w zeszłym roku pozyskało fundusze na popularyzację tej formy aktywności na terenie gminy Słupsk. W ramach projektu zostały przeprowadzone warsztaty, zakupionych zostało 15 urządzeń GPS i zostało założonych 20 oficjalnych skrzynek (tzw. Keszy) w różnych miejscach gminy. Od tego czasu popularność zabawy nie spada. Dzięki temu na zawodach, których organizatorami byli Stowarzyszenie „Nasza Krępa” , Starostwo Powiatowe w Słupsku oraz Centrum Kultury w Głobinie, pojawiło się blisko stu uczestników, w większości z terenu gminy Słupsk. Impreza stanowiła element projektu „Żyj Aktywnie” dofinansowanego przez starostwo w ramach realizacji zadania publicznego „Wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej i sportu”
Zainteresowanie było na tyle duże, że ostatecznie organizatorzy znieśli ograniczenia terytorialne, bo swój udział zadeklarowali uczestnicy ze Słupska, Bytowa czy Bydgoszczy.
W zmaganiach można było wziąć udział w kategorii indywidualnej oraz grupowej. Wszyscy startujący mieli za zadanie w ciągu godziny odnaleźć jak najwięcej ukrytych „keszy”, rozmieszczonych w różnych miejscach w Krępie Słupskiej. Ich lokalizacja była możliwa dzięki otrzymanej liście zawierającej współrzędne ukrytych skrzynek. Im dalej trzeba było się na poszukiwania wybrać, tym więcej punktów zdobywało się za znalezisko.
– Sam w wolnym czasie bawię się w geocaching. To ciekawa forma aktywnego wypoczynku, dzięki której można spędzić czas na świeżym powietrzu i dobrze się bawić, również ze znajomymi. – mówi Maciej Flisak z Centrum Kultury Głobino. – Cieszę się, że zainteresowanie zabawą nie spada. W przyszłym roku na pewno zorganizujemy kolejne zawody, na które zaprosimy uczestników z całej Polski.
W minioną sobotę w kategorii indywidualnej miejsca kolejno zajęli:
Piotr Grabaszewski, Artur Galant, Joanna Galant. Drużynowo na pierwszych trzech miejscach uplasowały się: Świetlica z Grąsina, Tuptupki ( drużyna z Lubuczewa, Wieszyna i Słupska), Świetlica z Bukówki. Zwycięzcy otrzymali sprzęt turystyczny i wejściówki do Mission: Escape w Redzikowie. Zabawę zakończyło wspólne ognisko.
Dożynki Wojewódzkie w Swołowie
Wojewódzki Konkurs na Wieniec Dożynkowy
Województwo Pomorskie zaprasza na
Wojewódzki Konkurs na Wieniec Dożynkowy
który odbędzie się 13 września 2015 r. w Swołowie (powiat Słupski)
podczas Dożynek Województwa Pomorskiego
Cel konkursu
Propagowanie tradycji związanych z obchodzonym Świętem Plonów, wieńczącym pomyślne zbiory. Ponadto promocja wizerunku Województwa, jak również rozwój pomorskiej wsi i rolnictwa, poprzez prezentację dziedzictwa kulturowego i kulinarnego oraz walorów turystycznych regionu.
Warunki uczestnictwa w Konkursie
- Do Konkursu można zgłaszać wieńce wykonane przez mieszkańców województwa pomorskiego.
- Zgłoszenia wieńców do Konkursu mogą być dokonane za pośrednictwem Kół Gospodyń Wiejskich, sołectw, gmin, powiatów i kościelnych osób prawnych z terenu województwa pomorskiego.
Wymagania dla zgłaszanych wieńców
- Wieniec w formie korony, którego podstawę stanowi koło, a wysokość wieńca nie przekracza 1,8 m.
- Do wykonania wieńca mogą być użyte zboża, płody rolne, owoce, zioła i kwiaty uprawiane w regionie pomorskim.
Kryteria oceny
Ocenie będzie podlegać w szczególności:
- zgodność wieńca z wymogami regulaminu Konkursu;
- zgodność wykonania wieńca z tradycyjną techniką wicia;
- forma plastyczna i prezentacja wieńca;
- pomysłowość wykonania wieńca.
regulamin na stronie http://podr.pl/wojewodzki-konkurs-na-wieniec-dozynkowy/
Spotkanie dla mieszkańców gminy w sprawie Lokalnej Strategii Rozwoju
Spotkanie dla mieszkańców gminy w sprawie Lokalnej Strategii Rozwoju
W związku z pracami Słowińskiej Grupy Rybackiej nad Lokalną Strategią Rozwoju, która będzie podstawą do otrzymania środków w ramach Programu Operacyjnego Rybactwo i Morze 2014-2020 oraz Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, chcielibyśmy zaprosić Państwa na spotkania konsultacyjne dla mieszkańców, przedsiębiorców, przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz samorządowców działających na obszarze objętym LSR, podczas których przedyskutujemy główne problemy i wyzwania dla obszaru, a także propozycje celów nowej Strategii.
Spotkania odbędzie się 18 sierpnia 2015r. w godz. 10:00-13:00 w Centrum Kultury i Bibliotece Publicznej Gminy Słupsk, Głobino 47, 76-200 Słupsk,
W przypadku pytań prosimy o kontakt z pracownikami Słowińskiej Grupy Rybackiej pod nr tel.:
516 559 181 lub na adresy e-mail: e.laskowska@sgr.org.pl, m.maczynski@sgr.org.pl.
Geocaching w Krępie Słupskiej
Regulamin:
- Turniej odbywa się w dwóch kategoriach : indywidualnej i zespołowej
- W kategorii zespołowej grupy mogą liczyć 2- 5 osób
- Start z własnym urządzeniem GPS
- Na starcie każda drużyna otrzyma listę z podanymi współrzędnymi oraz wskazówkami do odnalezienia skrzynek
- Współrzędne należy wprowadzać ręcznie
- Czas na przebycie trasy 30-45 minut ( w zależności od liczby uczestników)
- Zgłoszenia należy wysyłać na adres maciejf@gok.slupsk.pl do dnia 19 sierpnia 2015.
- W dniu turnieju uczestnicy proszeni są o zgłoszenie się na miejscu startu do godziny 10.30
- Więcej informacji: Maciej Flisak 59-847-10-91 lub 665-320-440
Kesze będą założone wyłącznie na potrzeby gry – skrzyneczki nie będą rejestrowane ani na OC ani GC. W okolicach Krępy założymy na potrzeby zabawy 30 prostych skrzyneczek punktowanych za 1, 3 lub 5 punktów. Zadaniem uczestników będzie zebranie jak największej liczby punktów w ciągu 45 minut. „Turniej” stanowi kontynuację projektu realizowanego w zeszłym roku wspólnie na terenie Gminy Słupsk. W jego trakcie 15 świetlic wiejskich otrzymało urządzenia GPS. Jednocześnie przeszło 150 mieszkańców Gminy zostało zapoznanych z geocachingiem. Dodatkowo na OC na koncie Gmina Słupsk zastało założonych 20 skrzynek. Finałem projektu była gra „Biegaj i Licz” w Krępie Słupskiej.w której wzięło udział 15 drużyn pięcioosobowych – uczestnicy projektu. Tegoroczna edycja skierowana jest do wszystkich chętnych. Na chwilę obecną wiadomo już że udział weźmie co najmniej 10 zespołów ( głównie młodzież), które startowały w poprzednim roku. Skrzynki umieszczone będą w trzech okręgach – do 300 m od miejsca startu,do 600 m, oraz do około 1,5 km. Dla wszystkich uczestników zaplanowany poczęstunek oraz dyplomy. Dla 3 pierwszych miejsc w obu kategoriach dyplomy i puchary. Z uwagi na „masowość” imprezy oraz zagęszczenie skrzynek nie zdecydowaliśmy się na umieszczenie ich na stałe.